1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات پاناسونیک

بررسی انواع کلید دیفراست

439 بازدید
بررسی انواع کلید دیفراست

در برخی از یخچال و فریزرها، زمانی که ماده غذایی را داخل جایخی یا فریزر می گذارید، هوای سرد با ماده غذایی برخورد کرده و سبب می شود که هوای گرم آن ماده بخشی از رطوبت خود را از دست بدهد که این رطوبت به صورت برفک دیده می شود. به این دسته از یخچال ها که برفک تولید می کنند، دیفراست  گفته می شود. دیفراست در واقع سبب می شود که برفک داخل جایخی ذوب شود و این ذوب شدن یا به صورت اتومات صورت می گیرد و یا این که با کلیدی که مخصوص این کار تعبیه شده است، ذوب شدن برفک ها و عمل دیفراست به صورت دستی صورت می گیرد. عمل ذوب شدن برفک ها به دو دلیل اهمیت زیادی دارد:

1-   وجود برفک شبیه یک لایه عایق است که مانع از انتقال سرما از لوله ها به داخل جایخی می گردد.

2-   وقتی برفک روی لوله ها وجود داشته باشد، میزان جریان هوا را کم می کند و باز هم در این صورت میزان سرما کم خواهد شد.

در دیفراست به به صورت دستی همان گونه که گفتیم باید یک کلید وجود داشته باشد و این کلید ها به 3 دسته تقسیم می شوند:

1-   دیفراست الکتریکی

اساس کار این نوع دیفراست، حرارت همراه با جریان برق است. یک هیتر در اطراف جایخی قرار گرفته است. در زمانی که قصد دارید برفک های جایخی را آب کنید، وقتی کلید برق کمپرسور قطع و جریان برق خاموش می شود و به المنت می رسد، سبب می شود که این هیتر گرم شود و در نتیجه در مدت چند دقیقه تمام برفک های جایخی آب می شود.

2-   دیفراست معمولی

این نوع دیفراست، ساده ترین نوع دیفراست است که اساس کار آن، جریان هوای منزل است. زمانی که شما با کلید جریان برق کمپرسور را قطع می کنید، این قسمت فعالیت خود را متوقف می کند. حال با باز گذاشتن درب یخچال و جایخی، با تبادل هوای جایخی با محیط بیرون، برفک ها ذوب می شود.

3-   دیفراست گازی

در این روش، باید گاز داغ وارد لوله های رادیاتور شود تا به جایخی برسد. این گاز گرمای خود را به برفک ها داده و سبب ذوب شدن آن ها می گردد. این گاز توسط کمپرسور تولید شده و به سمت لوله های رادیاتور می آید. این گاز حساسیت زیادی به گرما و سرما دارد.

نکته:

در صورتی که جایخی برفک زیادی دارد و آن را تمیز نکنید، همان گونه که گفتیم فشار زیادی به موتور وارد شده و حتی ممکن است آسیب به حدی باشد که در زمان تعمیر یخچال، نیاز به تعویض موتور گردد.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669