1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات پاناسونیک

نکات مهم در مورد نمک ماشین ظرفشویی

324 بازدید
نکات مهم در مورد نمک ماشین ظرفشویی

از آنجایی که آب در همه مناطق دارای املاح است و میزان این املاح در مناطق مختلف کم و زیاد دارد، به همین دلیل ما همیشه شاهد رسوبات آب حتی در کنار سینک ظرفشویی هستیم. این معضل در مورد همه وسایلی که به نحوی با آب در تماس هستند هم صدق می کند برای مثال در ماشین ظرفشویی نیز املاح آب در منافذ مخزن شست و شو، رسوب خواهد کرد و در این زمان باید اقدام به رسوب زدایی ماشین ظرفشویی نمود. اما نکته مهم این ست که رسوبات داخل ماشین ظرفشویی را می توان به نحوی از بین برد ولی اگر همین رسوبات در حین شستن ظروف، بر روی آن ها بنشیند، به مرور زمان، ظروف زیر و کدر خواهد شد. در نتیجه برای حل این مشکل باید راه حلی ارائه کرد. سازندگان ماشین های ظرفشویی، قسمتی به نام محفظه نمک را تعبیه نموده اند که نمک داخل آن، وظیفه رسوب زدایی و نرم کردن آب را بر عهده دارد.

اما مطلب مهم این است که در استفاده از این نمک نیز باید به نکاتی توجه داشت تا هم به دستگاه آسیب وارد نشود و هم نمک ها بتوانند به خوبی عمل خود را انجام دهند:

1-   هر نوع نمکی برای این منظور مناسب نیست بلکه برای هر برند ماشین ظرفشویی، باید از نمک مخصوص آن که در دفترچه بیان شده است استفاده نمود.

2-   اگر نمک شما غیر استاندارد باشد به خوبی نمی تواند عمل نموده در نتیجه هم بر روی ظروف و هم در ماشین ظرفشویی، شاهد رسوب خواهیم بود.

3-   به هیچ عنوان محفظه نمک را پر نکنید بلکه باید حداقل دو بند انگشت ارتفاع از درب محفظه خالی باشد.

4-   همیشه نمک را متناسب با سختی آب تنظیم کنید اگر می دانید که سختی آب منطقه زیاد است نمک را به گونه ای تنظیم کنید که مطمئن شوید بر روی ظروف، خش افتادگی و یا کدر شدگی رخ نمی دهد.

5-   در دستگاه، یک سنسور طراحی شده است که هر زمان نمک دستگاه تمام و یا کمتر از حد مناسب شود، این سنسور به صورت یک چراغ چشمک زن روشن می شود. در این زمان اقدام به ریختن نمک داخل محفظه نمایید نه زودتر.

6-   اگر با استفاده از یک نمک، عملکرد خوبی مشاهده نمودید، سعی کنید برند نمک را عوض نکرده و همیشه از آن استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669