1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات پاناسونیک

چگونه سوئیچ در خشک کن گازی را بررسی کنیم؟

320 بازدید
چگونه سوئیچ در خشک کن گازی را بررسی کنیم؟

چگونه سوئیچ در خشک کن گازی را بررسی کنیم؟ سوئیچ در یک سوئیچ ساده خاموش/روشن برای نشان دادن این است که در خشک کن باز یا بسته است. خشک کن زمانی که در باز باشد کار نمی کند. اگر خشک کن شما با در باز کار می کند، سوئیچ ممکن است با اتصالی بسته باشد یا ممکن است اتصالی الکتریکی خطرناکی در خشک کن شما وجود داشته باشد. اگر خشک کن زمانی که دکمه استارت را فشار می دهید روشن نمی شود و هیچ صدایی نمی شنوید، سوئیچ در ممکن است مشکل داشته باشد.

هشدار: پیش از تلاش برای تست، نگهداری یا تعمیر، لطفاً اصول ایمنی را مطالعه و رعایت نمایید.

پیش از بررسی سوئیچ در، خشک کن را خاموش کرده یا جریان برق را از طریق جعبه فیوز یا پنل قطع کننده جریان قطع نمایید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود. منبع تامین گاز خشک کن گازی را قطع کنید.

در خشک کن معمولاً چنگکی دارد که سوئیچ در را در زمان بسته بودن در فشار می دهد. اگر این چنگک صدمه دیده یا وجود نداشته باشد، مشکل ممکن است چنگک باشد و نه خود سوئیچ.

سوئیچ در ممکن است بدون برداشتن پنل جلویی یا اتاقک قابل دسترسی باشد. این سوئیچ در پنل جلویی خشک کن اطراف در باز قرار دارد. سوئیچ را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا می توان آن را بیرون آورد یا از طریق باز کردن پیچ سفت کننده به آن دسترسی پیدا کرد. اگر نتوان به این سوئیچ از جلو دست یافت، لازم خواهد بود که اتاقک خشک کن باز شود. زمانی که به خشک کن دسترسی پیدا می کنید، مراقب گوشه های تیز اتاقک و پایه های داخلی باشید.

بسته به مدل این دسترسی متفاوت خواهد بود، اگر خشک کن شما پنل جلویی تحتانی دارد، از آنجا شروع کنید. این پنل را می توان بالا آورده و بیرون کشید، همچنین ممکن است به کمک چند پیچ یا بست در جای خود محکم شده باشد. همچنین ممکن است یک دستگیره در گوشه ها یا شکاف مرکزی بین پنل جلویی و پنل اصلی داشته باشد. برای رها کردن بست، یک کاردک که با چسب برق پوشیده شده را پشت شکاف قرار داده و بست را فشار دهید. آسان ترین محل دسترسی بعدی پنل پشتی است. دسترسی به پنل پشتی باید با باز کردن چند پیچ در گوشه ها میسر شود. آخرین محل دسترسی، برداشتن کل پنل جلویی است. پنل جلویی به مراقبت از بخش جلویی دیگ می پردازد و برداشتن آن دشوار است. برداشتن پنل جلویی بسته مدل خشک کن، متفاوت خواهد بود. در کل، دسترسی از طریق برداشتن بخش فوقانی (ابتدا با باز کردن پرزگیر) و باز کردن پیچ هایی که پنل جلویی را محکم کرده اند و جدا کردن پنل از دیگ میسر می شود.

سوئچ استارت را پیدا کنید، این سوئیچ معمولاً دو وایر دارد. محل قرارگیری وایرها و کانکتورها را بررسی کنید به گونه ای که بتوانید پس از تمام کار آنها را مجدداً در جای خود قرار دهید. وایرها به کمک چند بست به کانکتورها متصل شده اند. کانکتورها را محکم بکشید تا از ترمینال ها جدا شوند (وایرها را نکشید). ممکن است نیاز باشد که دو دم باریک برای جدا کردن کانکتورها استفاده کنید. کانکتورها و ترمینال ها را از نظر فاسد شدن بررسی کنید، اگر اینگونه است باید تمیز تا تعویض شوند.

از یک مولتی متر برای تست اتصالی استفاده کنید. تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید. برای سوئیچ دو وایر دار، یک میله را به هر ترمینال وصل کنید. عقربه باید بی نهایت را نشان دهد. در حالی که میله ها به ترمینال ها وصل هستند، سوئیچ را فشار داده و نگه دارید، عقربه باید صفر را نشان دهد.

چگونه سوئیچ در خشک کن گازی را بررسی کنیم؟ اگر سوئیچ از این تست موفق بیرون نیامد، باید تعویض شود.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669