1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات پاناسونیک

اصول صحیح چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

439 بازدید
اصول صحیح چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

در داخل ماشین های ظرفشویی شما می توانید تمام ظرف های کثیف خود را قرار دهید تا شست و شوی کامل آن ها انجام گیرد.  اما نکته مهم در استفاده از ماشین های ظرفشویی، نحوه چیدمان ظروف در داخل این وسیله است. اگر درب ماشین را باز کنید، طراحی داخلی ان نشان می دهد که شما نمی توانید به صورتی که تمایل دارید ظروف را در داخل ماشین ظرف شویی قرار دهید بلکه باید متناسب با ساختار داخلی آن این چیدمان صورت گیرد تا بتوانید بهترین عملکرد را از ماشین ظرفشویی خود ببینید و همچنین فشار کمتری به وسیله وارد شده و از خراب شدن آن جلوگیری نمایید. برای این منظور قبل از استفاده از هر مدل، ابتدا دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه نمایید. ما در این مقاله نیز مطالب کلی را در این زمینه بیان خواهیم نمود.

قبل از این که در مورد نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی صحبت کنیم، لازم است بدانید که ابتدا باید ظرف های کثیف را با یک دستمال تمیز کنید البته این تمیزی به معنای پاک کردن کامل نیست بلکه کافی است باقی مانده های غذا را از روی آن پاک کنید تا ماده شوینده به خوبی بتواند به سطح ظرف شما برسد و آن ها را تمیز کند.

چیدمان ظروف در قسمت های مختلف ماشین ظرف شویی

به طور کلی ماشین ظرفشویی دارای دو سبد بالا و پایین است که در هر مدل از ماشین های ظرفشویی، ترتیب چیدمان ظروف در هر سبد توضیح داده شده است ما در این قسمت چند نکته کلی را بیان می کنیم.

چیدمان در  سبد بالای ماشین ظرفشویی

در این قسمت، لیوان و فنجان، ظروف پلاستیکی، ظروف پایه دار، کفگیر و ملاقه، بشقاب و کاسه های کوچک قرار می گیرند. دو نکته مهم ازم به ذکر است:

1-   در سبد بالایی، شاخک هایی وجود دارد که حالت جا لیوانی های موجود در آبچکان است. توجه داشته باشید که لیوان و فنجان باید به صورت بر عکس و بین شاخک ها قرار گیرند تا در زمان شست و شو مطمئن باشید که شکستگی رخ نمی دهد.

2-   در داخل ماشین ظرفشویی، حرارت بسیار بالا است و لذا توصیه می شود که ظروف پلاستیکی در این وسیله قرار نگیرند ولی اگر اصرار بر این کار دارید بدانید که حرارت در قسمت بالا کمتر از پایین است لذا این ظروف را در این قسمت قرار دهید.

چیدمان در  سبد پایین ماشین ظرفشویی

در سبد پایین، کارد و چنگال و قاشق، بشقاب، دیس و کاسه بزرگ قرار می گیرد که در این قسمت توجه داشته باشید که:

1-   برای این که ایمنی کار بالا باشد حتما این وسایل به خصوص چاقو را برعکس و روبه پایین قرار دهید و قبل از گذاشتن در قسمت مخصوص، مطمئن باشید که این ظروف به هم نچسبیده اند.

2-   دیس ها باید به گونه ای قرار گیرند که مطمئن باشید جلوب مسیر آب ماشین ظرفشویی را نمی گیرند.

نکته:

ظروف چوبی، آلومینیومی، نقره ای، کریستال  و شیشه های ظریف و ظروف رنگ شده نباید با ماشین ظرفشویی شسته شوند.

 

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669